måndag 11 april 2011

Just nu ...



Absolut inte vill jag att vi ska bränna upp allt det som jag har räfsat ihop!

Jag är livrädd att elden ska sprida sig och ställa till olycka och elände.

Så vi fyller säck efter säck.

"Men nog skulle vi väl ändå ...?" säger pv flera gånger.

"Nej, jag vågar inte .., tänk om ...!"svarar jag.

Harhjärtat.

När jag sedan råkar vända mig om .., har herr pensionatsvärden tänt eld på allt lövet.

Han smajlar.

"Lugn du .., det här kommer att gå jättebra ...", säger den olydige.

Och det gör det.

Nu ska jag ta med mig kaffe och gå ner till honom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det som är så roligt, att elda! Hade jag fått och kunnat hade jag eldat mycket mer!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: men du ska tro att jag tyckte att det var roligt sen .., nu har vi eldat massor med hö från ensillagerullseländet!

Moster Mjölgumpa sa...

Hos oss är det jag som älskar att elda och sambon som fegar...

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: jadu .., jag ska också bli en elderska ,-)

gunnar i vaplan sa...

Jag har också eldat i helgen.
En massa ris som drogs ut på isen och tändes på - ingen risk för gräsbrand här i alla fall;-)