tisdag 26 april 2011

Gratisglädje ...


.... kan vara att få tillgång till Dagens Nyheter i en månads tid - alldeles gratis - (och ja, jag inser ju varför .., tanken är såklart att vi ska bli beroende ...) och få läsa om läraren Moliehi Sekese från Lesotho som utsetts till en av världens mest innovativa lärare och som nu har besökt Viktor Rydbergs samskola i Danderyd.


Artikeln är underbart skriven av Astrid Johansson.

När jag har läst det hela, är jag totalt uppfylld av glädje och slår en signal till Astrid.

Sen blir det kaffe.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vet du vad...?
Jag har nog aldrig träffa en som härligt omtänksam människa som du.
Att läsa en artikel i en dagstidning och bli så glad att man ringer upp skribenten och förmedlar glädjen - det är du de ;-))

Elisabet. sa...

gunnar: jodå, det har du garanterat gjort ,-)

Jag kan på direkten nämna en; en man från Jämtland som tog bussen från Östersund till Mora för att heja på okända människor i stafettvasan. Ja, en var ju "känd".

Det du.

gunnar i vaplan sa...

;-))

Till alla som inte vet vad Elisabet läste så finns länken här:

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/det-viktiga-ar-vad-lararen-gor-med-tekniken

Och det var verkligen en läsning som jag blev glad av att läsa.