lördag 30 april 2011

Morgon i landet Halland ...


Frukost ute på altanen .., småfågelkvitter .., DN och GP (med världens finurligaste annons från Republikanska Föreningen till vår kung ...) ..., pElle under bordet .., te och kaffe.

Och brödet från Solhaga Bageri.

Ännu några timmars frist, innan det är dags att susa söderut, till affären.


Lilltösen som tittar upp mot prinsen och prinsessan .., då blir hjärtat varmt.

Och visserligen håller jag med om precis allt i den där annonsen till kungen .., men det hjälps ju inte .., i minst två timmar satt jag framför tv:n igår och följde bröllopet från England och helt ärligt tycker jag att det är hur kul som helst!

I love it!

Ty så är det, i alla fall för mig, att detta med förnuft och känsla, följs inte alltid åt.

3 kommentarer:

SoF sa...

Mycket bra formulerat.
Precis så är det för mig också, förnuft och känsla följs inte åt när det gäller kungahusen.
Ibland kan jag mitt under sändning tänka tanken "men vad är det med mig, varför dessa känslor för kungligheter och festligheter".

Det hänger liksom inte alls ihop med vem jag är för övrigt. Ologiskt helt enkelt...

Tack för att "mitt" gamla fönster fick vara med idag. :)

Varma återigen-sol-hälsningar!

Kerstin sa...

Jag satt stilla under vigseln ocg småtittade under dammsugningen på kortegen. Men, tyckte ni det lyste om dem som under Victorias och Daniels bröllop? Jag saknade den "totala" lyckan i deras minspel. Kommentarer?
tack för julkortet som hamnat i min postlåda först idag. Bättre sentän aldrig. Fint foto.

Steel City Anna sa...

Den lilla brudnabben var himla sot nar hon holl for oronen pa balkongen ocksa :)