fredag 17 juni 2011

Sportspegeln ...



"Fast om jag klarar det här och Vansbrosimmet (någon har sagt till honom att detta med Vansbrosimningen, det är a piece of cake .. mest bara att plaska runt ... och nu tror pv på detta ,-), så ska jag tacka Anna, för det var ju hon som fick mig att skicka in anmälan till Vätternrundan och ta sikte på Klassikern...", säger pv efteråt.

Jo, jo.

"Plaska runt."

Så länge kan han ju öva sig på detta.

Och här kan man skåda andra som "plaskar runt".



Avresedags.

Måtte nu cykeln hålla de trettio milen!



Och här ska det trampas och trampas och trampas ....

18 kommentarer:

Dinah sa...

Ingen fara. Jag har en kompis som brukar agera livräddare på Vansbrosimmet, så han kommer säkert upp på land på ett eller annat sätt.

Elisabet. sa...

Dinah: det låter trösterikt ,-)

cruella sa...

Hur god simmare är han då? Klarar han 1000 i bassäng på ett någorlunda vägvinnande sätt är det inga problem *vet*. Men halv våtdräkt är bra, även för flytkraften. *tips från coachen*

Elisabet. sa...

cruella: han säger själv att simningen är hans svagaste kort, men nog klarar han 1000 m i bassäng. Det blir bröstsim, men han är väl inte den enda som inte crawlar?

Monica sa...

Tänkte mer, pussade du honom ordentligt innan filmen;-) och hoppas det går riktigt bra för herrn, han såg pigg och utvilad ut på filmen i alla fall:-)

cruella sa...

Crawl är värdelöst bland en massa folk i öppet vatten; de som ägnar sig åt open water swimming på allvar brukar tillägna sig en särskild crawlstil med huvudet uppe, just för att se. När vågor slår etc är det ju stört omöjligt att få ordning på andning och annat om man crawlar på vanligt sätt.

I Vansbro crawlar tävlingsklassen, de som som startar först alltså.De har ju liksom fritt blås och behöver inte se sig för som dem som kommer efter.

Jag simmade bröstsim största delen av vägen, gick utmärkt. I mål på en knapp timme. Hälsa lycka till.

Monica sa...

Det är väl cykling han ska ägna sig åt idag? Eller lite blött kan det ju också bli med regnet hängande i luften;-)

Dinah sa...

Kommer han runt sjön på cykel är han ju en bit på väg. Men jag skulle nog rekommendera våtdräkt. Han har ju inte lika mycket stoppning som ex jag. Fast å andra sidan skulle jag nog få ligga i blöt mycket längre än vad han behöver.

Monet sa...

Åh vilken trevlig liten film. Satt och log hela tiden. Och tänkte som Monica, pussade du på honom innan du började filma.

Tänk vilket tur att du nu vet att du kan ta hela skiten, i synnerhet garaget om det skulle bli så:-)

Han kommer att klara detta galant, det är jag övertygad om!

Cecilia N sa...

Lycka till, PV, om man kan kasta sånt efter honom.

Enligt maken är Vansbrosimningen det minst påfrestande. (Han körde ju hem sen några timmar senare.)

Halv våtdräkt är som sagt att rekommendera.
Det värsta var temperaturen. Men det hade han hört så han hade övat sig här hemma. Men jag tror det var en gnutta varmare där.
Sen är det ju medströms i början, 2 km. Så motströmsdelen var också något han var nervös inför.

Ni får mäta ut en sträcka och så ror du bredvid. Så gjorde vi, sånär som på att jag paddlade. Och han hade stark färg på kepsen så ingen skulle råka köra på honom med båt om vi kom ifrån varandra.

@Anna! Du kan starta din klassiker i Vansbro och sen avsluta nästa år i Motala.
Inte kommer du undan så lätt inte!

Cecilia N sa...

Tänkte på det. Undrar om den där filmen håller juridiskt om det skulle hända nåt.

Cecilia N sa...

Plaskarunt-filmen visar nåt annat än vanliga vansbrosimningen. Från vänster till höger är upploppet och sen går man iland i den där "paviljongen".

cruella sa...

Med- och motström är alls inget att bry sig om, man simmar inte i strömfåran utan långt bredvid. Och så har startgrupperna olikfärgade badmössor så att man ser om någon ligger och hankar långt efter i fel grupp... Många följebåtar och så vidare. Hakuna matata!

mossfolk sa...

Men en riktig lycka-till-puss hade väl varit på sin plats innan han åkte. Eller fick han den innan du satte på kameran? Jag var alldeles säker på att du skulle slå av innan bilen rullade iväg :)

Har en kompis som gjorde klassikern nu senast och han tyckte att Vansbrosimmet var det absolut lättaste.

Hoppas att det går riktigt bra nu, att trampa alla milen!

Monica sa...

Vi hoppas på uppdatering när du vet starttid och mer:-) ser de precis har startat de första cyklisterna och de sista får vänta ända till kl 6 imorgon. I mål ska alla vara 24.00 lördagnatt läser jag, då stänger de. 30 mil, verkar rätt tufft det hela. Det är ju frivilligt förstås;-)

Turtlan sa...

Håller alla tummar för PV!!! Hoppas han får ständig medvind, dvs att vinden vänder alltefter riktning längs långa Vättern.

Kan man följa honom på nätet via hans startnummer? Det vore kul!

Jag har varit med och tittat på Vansbrosimningen några ggr. Kul kul! Ska Du med?

Han fixar det! Alla andra Klassikerlopp är mer slitsamma... har jag hört ;-))

Å bästa Elisabet! Oerhört varmt tack får kvällens största skratt! Vilken proffsreporter Du är! SVT Sport ringer snart känner jag på mig.
Sen måste jag ju avrunda med att PV må vara den tålmodigaste man som med alltid gott humör utsätts för intervjuer och filmande.

Tänk vilken glädje han sprider till oss med sitt tålamod!
Varmt tack!

Elisabet. sa...

till er alla: ja, det låter ju betryggande det där med Vansbrosimningen .., då klarar han det säkert! Och du har rätt Dinah .., han har inte mycket "hull" att hålla sig varm med, annat hade det varit om jag simmat .., då hade jag nog kunnat skippa våtdräkt. Späck värmer nog ,-)

Och ni som undrar över pussandet: ja, det är så att jag är inte direkt pussartypen ..., och gör jag det, så gör jag det när inte kameran är på ,-))

Det är synd om pv, han har den mest oromantiska fästmö som tänkas kan, men jag är ju snäll med honom ändå ,-)

Anonym sa...

Hoppas PV hunnit anmäla sig till Lidingöloppet 24 sept annars är det hööög tid, för där börjar bli fullt. Det loppet ingår i klassikern. http://www.lidingoloppet.se/sv/
/Biggan utan inlogg