söndag 27 november 2011

Berit är här ...!

Det är väl lika så gott att jag skriver nu, för här är storm och värre än så!!

Jag undrar jag när strömmen ska gå?

Tidigare idag tog pv med sig harry och kollade till båten nere i lilla hamnen.

Minst en båt hade släppt från förtöjningen, så han såg till att den kom på plats, men senare ikväll ska han åka ner igen och ta sig en titt så allt står bra till.

På väg hem från jobbet tänkte jag på Jesus som kom ridande på en åsna och där var palmblad utströdda på marken .., (det var sånt som tant Iris Johansson visade på flanellografen på Filadelfia) för om man tar kvistar från hallands träd i stället för palmblad .., ja, såg vägen ut och på vissa öppna platser var träden nästan dubbelvikta.

Det knastrade under bilen när man körde hemåt; framför allt sista biten från Steninge och hit till Stensjö.

H u r ska detta sluta?!

1 kommentar:

Monica sa...

Usch ja men den kanske fort far förbi, jag tycker storm är otäckt, det är så okontrollerat, t o m åska är bättre:-), åkt båt till Gotland och också till Tyskland och flugit i full storm, värst var båten.