torsdag 1 december 2011

Mera, mera !!

Helt ärligt så står julhysterin mig upp i halsen!

Redan nu märker man att många kvinnor dignar .., "hur ska jag hinna med allt ..?"

Och i SVT:s Gokväll ges tips på julklappar .., den ena dyrare än den tredje!

Småbarn har rummen fyllda med leksaker som mest står och samlar damm, men ännu mera ska det bli .., på julafton rivs och slits det i julklappspaket och två minuter senare vet ingen vem avsändaren var!

Måhända blir den här julrallyt än mer påtagligt när man arbetar i affär?

Då ser man det så tydligt .., det här hur människor (läs: kvinnor) jagar upp sig .., koder till bankkorten glöms bort .., "ja, det är så mycket nu!" säger dom med rödblommiga kinder.

Tänk, om vi människor kunde ta det lite lugnare när det gäller det här med julen.

Och en alldeles finurlig julklapp - med mening - kom till i min mailbox idag.

En sån här.

Tack, Anna-Karin!

3 kommentarer:

Anitha sa...

Minns vad jag skrev förra julen.
I år än mindre...
... känns så meningslöst i år...

Elisabet. sa...

Anitha: ja, jag kan tänka mig att det blir så .., vi har nära bekanta vars äldsta dotter valde att avsluta sitt liv inte långt efter jul .., jag kan tänka mig hur den här julen ska bli för dem ,-(

Själv arbetar jag - i alla fall enligt schemat - hela julen.

Vi får väl se hur det blir.

Ulrika sa...

Här är just ingen julstress. Jag gör bara det jag känner för. Tänkte sätta upp julgardiner men då måste jag stryka jue... så det skiter jag i. =)

Blir en del stickade julklappar som vanligt, men i övrigt mest gåvor till Röda Korset, Unicef o.d., istället för prylar.