fredag 2 december 2011

Fredagsfönstret ...


... finns i ett gult hus på en kulle, allt uti landet Halland.

Den lilla ljusstaken inhandlades på Ikea för flera år sedan, ja, minns jag inte fel kostade den 29 kronor och tänk, vad jag tycker om den !

Så otroligt enkel är den.

Idag är det kort dag, halv nio till två och sen stundar ledig helg och söndagssmiddag med släktingar till pv - inte bara släktingar -, utan raringar allesammans!

Och ledig ledig lördag med Ring-så-spelar-vi och Melodikryss och en sväng till återvinningsstationen, vilken jag envetet kallar för "soptippen" eller "bränngropen".

En sådan - en bränngrop - fanns utanför Malå ..., och dit brukade jag få följa pappa.

Det hände att han och kompisen Mauritz sköt skeppsråttor där .., fy, så spännande det var!

1 kommentar:

Anonym sa...

När du berättar om hur din pappa och hans kompis sköt skeppsråttor på "bränngropen" kom jag att tänka på en av mina första dejter med den man som jag nu varit tillsammans med i 39 år. Den tillbringades just på en sådan bränngrop!
Där satt jag uppflugen på motorhuven till min mans svarta Opel Rekord och försökte hålla räkningen medan han och hans kompis sköt skeppsråttor.
Romantiskt så det förslog!
Bevisligen en lyckad början på ett förhållande.
Monica i Skellefteå