tisdag 29 november 2011

Och så ett kvällsfönster från Värmland ...



"Hej!


På Första advent blev det ett besök på vårt fina Värmlands museum för att titta på härliga tavlor målade av Karin Broos.

Helt underbar konst som tar tag i en.

I somras gjorde hon också ett härligt Sommarprogram i P1 och googla gärna på "Karin Broos och bilder" så hittar ni hennes alster.

Där i den äldre delen av museet där utställningen finns möts man av detta underbara fönster.
Vackert från utsidan och än vackrare från insidan.

På utsidan lägger sig mörkret när vi går där inne i värmen och njuter av konsten som värmer.

Gör gärna ett besök om någon har vägen förbi.

Hälsningar från Turtlan."

3 kommentarer:

Monet sa...

Åh, jag såg ett reportage om Karin Broos på svensk tv inför utställningen. VILKA tavlor. Så där vill jag också måla. En bebis på vattrat blått överkast med en mamma som vänder sig bort. Och tre tonårsflickor som kollar ett myggbett eller vad det kan vara med vidunderlig skärgårdsbakgrund.

Himmel vilken underbar konstnär. Lyckos alla er som får se det här i verkligheten!! Åk dit!

Elisabet. sa...

Monet: jag håller med i allt det Turtlan och du skriver .. ,jag tycker att hennes tavlor är MAGISKA!

Turtlan sa...

Monet: Värmlänning som jag är så vill jag hälsa att sjön i hennes bilder borde vara Fryken.
Lövens Långa Sjö i Gösta Berlings saga. Jag tror så eftersom hon bor inte långt från den sjön.

Tavlan med bebisen var härlig! Varm och vacker. Kul att Du också gillar hennes härliga konst.

Håller med Dig: Åk dit om Ni kan :-))