torsdag 22 december 2011

Apropå Carema ...


I april 1994 får jag sommarjobb på ett privat äldreboende i Ystad.
Det sommarjobbet blir inte långvarigt; det varar i exakt tio timmar och dagen därpå cyklar jag till äldreboendet, knackar på dörren hos föreståndarinnan och ber att få tacka för mig.

Om detta - och det ovärdiga sätt som äldre människor sköttes på -, skrev jag i hemtidningen Norra Västerbotten.


Året var alltså 1994.


Nu skriver vi 2011 .., sjutton år har passerat.

Har det blivit bättre? undrar jag.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Näe, det har det antagligen inte blivit...

Finns inte hela artikeln att läsa någonstans?

Elisabet. sa...

Rexxie: nej, jag har den bara i min klippbok ,-)

Biggan sa...

Åh du kloka, varmhjärtade, underbara människa!
TACK för att du är som du är och för att du delar med dig av så mycket, både tankar, inställningar till livet och sist men inte minst ditt fantastiska lotteri med vinster som har en tanke bakom sig/vinsterna alltså7

Elisabet. sa...

Biggan: jag vet inte vad jag ska säga ....., men t a c k!