måndag 19 december 2011

Ny dragning på onsdag ...!


Förra veckans lördagsvinnare blev som bekant Rexxie och Monet.

Rexxie, som varit en "bloggbekant" sedan urminnes tider, dvs, nästan sedan jag började blogga 2005, hade under en period en egen blogg, men sen tappade han nog sugen, men jag minns ännu med glädje hur intressant det var att läsa om tiden när han arbetade i England, bland annat.

Här visade han bilder från sitt "tillfälliga hem" i Reading.

I april 2007 visade vi upp våra kylskåpsinnandömen (det var Ulrikas idé, innan dess hade vi visat kylskåpsdörrens utsida som ju säger rätt mycket om en människa).

Rexxie var inte sämre än att han hängde på!
I maj 2006 såg det ut så här i hans kylskåp.

Om jag skulle beskriva Rexxie för någon helt obekant, då skulle jag säga så här .., att han är fullständigt fenomenal på att snabbt få fram information av vilket slag det än månde vara .., (säger själv att han glömmer det lika snabbt .., det han fått fram, alltså), att han är modig (han säger ofta vad han tycker, även om det är helt på tvärs mot andras åsikter) och så har han ett stooooort och varmt hjärta!

Han är, i ordets rätta bemärkelse, g e n e r ö s!

Grattis till förstapriset, Rexxie!

Tröstpriset gick till Monet som egentligen heter Monica och bor i södra Frankrike, med utsikt över blånande berg.

En enda gång har jag träffat henne i verkligheten och hon var precis som jag hade trott; hon var himla trevlig, helt enkelt!

Monet är mästerlig på att berätta om det annorlunda livet som "invandrare" i ett annat land, må så vara att det är ett land inte sååå långt från vårt eget.

Ja, hon är fenomenal på att visa på olikheter och hon analyserar och drar slutsatser .., och precis som Rexxie, så stryker hon inte medhårs, utan säger rakt ut vad hon tycker och tänker och jag tycker det är så härligt befriande med såna människor(även om man kan ha olika åsikter) .., såna som inte ber om ursäkt för att dom finns till.

Och så en sak till: när hon visar texter på franska, översätter hon alltid.

Å, vad sånt betyder mycket när man själv inte kan det språket!

Då känner man sig delaktig på ett annat sätt och det vittnar också om o m t a n k e.
Man behöver inte känna sig "dum".

Bland allt som Monet har skrivit om, har jag nog haft allra roligast när jag läste om detta med hundbajsplockandet - eller det som inte alls plockas upp -!

Här .., finns ett sånt inlägg!



Och när det var vernissage här på bloggen, då berättade Monet att tavlan på bilden här ovanför, det var hennes favorit.

Konstnärens namn: Philip von Schantz.

Hon målar själv också, minsann.

Stort grattis nu till er båda; Rexxie och Monet!

Och så ..., kom ihåg: ny dragning på onsdag, men ny tid, klockan 20.00, då är jag hemma från affären!

4 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Längtar till onsdag kl 20.00...!

Evas blogg sa...

Jag också!

Rexxie sa...

Vet egentligen inte om jag säger vad jag tycker "in real life"; utan det är nog bara mer på internet :-)

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, men det är väl inte så illa pinkat ...? Nu har jag postat ditt paket.