torsdag 22 december 2011

Om Monica och Mian ...


Gårdagkvällens förstaprisvinnare blev alltså Monica från Lysekil.

Monica, som varit gift med en norrman och bott i systerlandet i väster, men som nu - efter makens död - har flyttat till Lysekil och börjat ett nytt liv.

Ett annorlunda liv.

Sedan 2005 har Monica varit en - för mig - helt okänd följeslagare (har aldrig vågat sig på att kommentera förrän nu på sistone, berättar hon själv) här på bloggen (och såklart då också på den gamla), så i princip vet hon väl det mesta om bloggmadamen, ack, arma människa!

När kom Mian med?

Det vet jag faktiskt inte, men det är i alla fall flera år sedan, det tror jag .., och Mian var en av dem som kom på bloggträffen i Steninge och därefter har både hon och Jan varit här på besök och alltid lika trevligt är det!


Bloggträffen, våren 2009.
Mian sitter ungefär vid klockan 11.00 i nån slags blå tröja.
Och tänk .., Per-Erik var också med och i livet!
Oj, Anitha .., nu värker det nog till i ditt hjärta.


Lättsamma, rara och gladlynta människor!

Och tänk, vad dom kan om fåglar!!

Och tänk, vilken eminent fotograf hon är, Mian!

Filma, det kan hon också .., och sätta filuriga rubriker!


Jag sa igårkväll att där fanns en extravinst till Mian ...
Jo, när jag hittade den här limegröna diskborsten, då bestämde jag mig bums!
Allt som är limefärgat, är för mig Mian.

Stoooort grattis till er båda, Monica och Mian!

Och Eva på Frösön ..., ajabaja .., som tycker att det är få norrlänningar som vinner här, nädu!

Här har Leina (f.d. Malå), Härs och Tvärs (Medelpad eller Västernorrland), Ellem (Skellefteå) och Dinah (f.d. Malå) vunnit, så det är ganska så bra spridning, men vi norrlänningar lever ju inte efter devisen "vi flytt int´!" - det är ju precis vad vi gör!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och ellem är en sörlänning som flyttat norrut och bott här mer än halva livet.

Elisabet. sa...

Ellem: å, det tänkte jag inte på ,-)

Mian sa...

2007 började jag blogga och även läsa din blogg!
En underbar diskborste - varmt tack.
Jan lät dock en smula bekymrad när jag berättade för honom och han frågade: inte är väl diskborsten ISTÄLLET FÖR julgodiset? :-)

Elisabet. sa...

Mian: du kan lugna honom ...! Julgodiset ligger bland det övriga, i en liten ask ,-)

Mian sa...

Godisgrisen är nu lugnad :-)

Evas blogg sa...

Åkej då, jag ger mig :)