torsdag 22 december 2011

På jobbet ...



Idag får vi två stora postburar fyllda med paket!

Tack och lov förbarmar chefen sig och tar hand om allt detta; ja, han tömmer först burarna och ställer allt på golvet, därefter registreras varje paket för sig och placeras på en hylla - eller om dom är för stora - på golvet.

Det blir trångt-trångt-trångt!

Själv tar jag mig an veckotidningarna.
Sju buntar.
Passar på och returnerar en viss sorts jultidningar, såna som lockar med julpyssel till advent och som knappast är särskilt lockande nu när julen snart är förbi.

Vid fyratiden är det kafferast.

Igårkväll nästan grät jag när arbetsdagen var slut, såå djävulskt ont hade jag i mina knän!
Det hade arbetskamraten Lena också och då tänkte vi att det måste väl ändå bero på väderomslaget?

En Citodon till kvällen gjorde att jag vaknade vid etttiden och var kallsvettig och mådde illa .., munnen var kruttorr och plötsligt kom jag ihåg hur det var den första månaden efter knäoperationen.

Fy farao för starka mediciner!

Idag gick det bättre.


Vid stängning.

Den alltid så vänlige och rare Peter som arbetar i charken, kommer och snabbhandlar innan vi packar ihop och loggar ut.

I kassan sitter Alex (suverän på alla postärenden!) som har blivit knäopererad, sina unga år till trots.
Hennes fingrar flyger likt lärkvingar över kassaapparatens tangentbord!

Ovanför kassan hänger ATG-andelar.
I vanliga fall köper jag en sån nu och då, men den här veckan stod jag över.
Andelarna kostar mellan 64 till 100 kronor.
Men nu stod jag som sagt över.
Det skulle jag inte ha gjort .., nu blev det vinst med 596 kr/andel!


Himla finurligt är det att vi vid kassan har en hög med lappar, där affärens öppettider finns nedskrivna. Nu kan kunderna ta med sig en sådan hem och vet då när vi öppnar och stänger.

Sånt tycker jag vittnar om att någon har tänkt till lite extra.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Trevligt initiativ. Men tänk att affärerna är öppna på juldagen nu för tiden. Minns när ALLT var stängt.

Elisabet. sa...

Eva: själv arbetar jag julafton (fri i morgon, då åker vi till Malmö och hälsar på Anders), är fri juldagen och arbetar annandagen halv ett till fem. Världsbra schema!

Anonym sa...

hua för onda knän.
Paket på golvet.....ger väl extra värk?
Å vad jag önskar att dina knän ville fungera utan Citodon!!!!
Hjälper inget annat?
Stor knäkram från eva i Tyresö