torsdag 5 januari 2012

Här och nu .., avsnitt 750.


En underlig natt - som aldrig kändes av - helt obegripligt var det!
Och man vaknar till Trettondagsafton och arbete från klockan ett.

I julgranen hänger den rödlackerade ängeln, inhandlad i fjol på julmarknad i Hyde Park i London.
Tack för den resan Maria!


Frukostdags.
En morgontrött sigge nilsson har hoppat upp och satt sig på mattes stol.
Han vill ha cheddarost i små bitar och får det också.
Äggkoppen är en present från min störstasyster.
Jag har haft den i säkert tio år, om inte mera.
Det händer ibland att pv ställer fram en annan äggkopp till mig, men då byter jag genast till den här .., såå mycket tycker jag om den!


Nybakade scones och pv:s marmelad = torsdagslycka.
(Nej, det är inte herrn i huset som bakat dem .., det är madame själv).


När vi äter frukost eller middag, får harry inte vara vid köksbordet.

Numera räcker det med att vi håller upp ett finger .., eller visar handflatan .., eller som en morgon när jag klappade om honom och viskade ..."harry, du vet ju att det är frukost nu ...?"

Då tittade han på mig med sina vemodiga ögon och lämnade köket.


Slutade arbeta klockan 19.00 igår .., kom hem och hade vrålont i vänster knä .., i ena rummet satt pv:s dotter med pojkvän och brorsdottern med sin jämtländske dito (pojkvän, alltså) och jag slog mig ner i vardagsrummet och drog djupa andetag, tog två Iprén och vaknade till liv först någon timme senare.

Då, vid halvtiotiden, kom pv in med dagens post!
Ett alldeles u n d e r b a r t brev från Jämtland blev till något som var långt mycket mer effektivt än alla Iprén .., och jag läste och looooooog!


Här sitter presenten!
En liten valpig harry på husses bröst.
Så länge får detta vackra hänga i julgranen.
Och harry tackade glatt och tog emot hundgodiset som också fanns i paketet!


Ett uppmuntringsbrev till pv fanns också med.

Bara så ni vet: det här "lotteriet" ger nog mest glädje till oss själva.
Vi har verkligen sååå roligt när det ska bli dragning!
Och jag säger det igen: ni får i n t e förvänta er dyrbara och ståtliga vinster .., det är bara på låtsas det här.

10 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh härliga Eva hon har också lagt märke till PV's tjusiga glasögondragningar......jag skrev just nu en kommentar om det här nedan på inlägget om vinnarna. :-))

Mian sa...

Härligt av Eva!
Överraskningspresenter (enkla) i vardagen är absolut nåt av det bästa som finns.
Jag har ju själv fått såna av dig och blivit så himla glad. (Hästmusmattan ligger här vid laptopen nu). Du är suverän på att sprida glädje och omtanke Elisabet!

Monica i Lysekil sa...

...och så mysigt ni har det i huset...och så härligt med djuren!
När jag ser bilderna så käns det nästan som om jag har varit på besök på "riktigt"
Hälsningar från ett regnigt Bohuslän.

Evas blogg sa...

Kul att du gillade presenten! Även den en liten sådan. Men även om ni har lika roligt själva så är det ett underbart intiativ av er. Man blir sprittande glad!

Rexxie sa...

Vad ORÄTTVIST att Sigge minsann får sitta och tigga ostbitar vid frukostbordet, medan Harry måste ligga för sig själv och inte får vara med!!

Elisabet. sa...

Tankevågor: ja, jag tycker nog att pv bör få fortsatt förtroende som notarius publicus .., han sköter sig med den äran ,-)
Och ja, jag ler också åt glasögonhållningen och blundandet ,-)

Eva: vi är tydligen ett lättroat släkte, vi bloggare ,-)
Presenten var JÄTTEFIN!!

Rexxie: ja, så är det! Livet är orättvist. Är man en liten katt som inte gör väsen av sig, då får man vara med i köket ... ,-)
Monica: så roligt!

Bloggblad sa...

Jag ler stort åt dagens inlägg med presenter och brev! Det är verkligen jätteroligt att läsa din blogg.

mossfolk sa...

Men åh, härliga Eva!
Och jag tycker håller med alla andra om att ert lotteri skänker så mycket glädje! Dessutom var sanden och snäckorna väldigt uppskattade :)

Cecilia N sa...

Å så bra Eva att du uppmuntrade de där uppmuntrarna!
Och oss andra!

Uppmuntranslotteriet är verkligen en höjdarserie.

Jag har aldrig tittat på Bingolotto eller nåt annat sånt trams, men det här! Det är grejer det!

Elisabet. sa...

Bloggblad, Mossfolk och Cecilia N: hörni .., nu tar ni i så det knakar här, men jag blir ju glad ändå ,-)