onsdag 28 mars 2012

Här och Nu ...


Ett alldeles enkelt och vanligt hus - kan det vara nåt -?
Jo, det kan det.

Det här huset ligger bara hundra meter från fabrikörens nybygge.
Grinden står öppen - och jag går in på gården -.

Ett sommarhus är det.


I en liten glänta på tomten - två stolar och ett bord -.
Mer behövs inte.


Små klungor av världens mest bedårande blommor - Klosterliljor -, växer på gräsmattan.
Hur jag än bär mig åt, lyckas jag inte få till en fin bild.
Sicken tur att det finns andra som kan det här med närbildsfotograferande.


Inte här heller.
Förresten var dom nog lite väl utslagna.


Här är Fabrikörens hus.
Hittills har jag aldrig sett en enda människa i huset och inte på gården heller.


Vi tar vägen via stranden och harry får hämta pinnar som slängs ut i havet.
Från fågelön hörs hela tiden skränandet från hundratals fiskmåsar!

Och uppe på sluttningen, söderut till, ser jag en kvinna som går med två Salukis och jag tänker att det kanske är Titti från Haverdal?

Sist av allt hittar jag en inköpslista slängd - eller borttappad - i det nu alldeles torra gräset.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Fabrikörens hus är HEMSKT. Men det lilla huset däremot - lite färg så vore det perfekt!

Evas blogg sa...

Det lilla huset skulle passa till mig. Där skulle jag kunna sitta och måla.

anna of sweden sa...

Åh, den andra snöklocksbilden är ljuvlig!