lördag 31 mars 2012

Och så frågar jag arbetskamraterna ...

"Det bästa som har hänt i veckan ...?
Ja, men det måste ju vara att jag fick ett glatt besked, jag får nämligen igen på skatten!" säger Mattias leende.
Mattias är kolonialansvarig i butiken och en  k l i p p a.
Alltid vänlig och trevlig!
Det är Mattias som är husse till labradoren Elvis som bodde här i det gula huset en vecka.

Och Peter, han tar ut glädjen i förskott.
"Du .., jag tänker slå Mattias (dom är bästa kompisar) i poker och klå honom på pengar ikväll ...!
Det du Bettan, det blir veckans bästa!" säger han filurigt smajlande.

Emmeline läser till socionom, men arbetar extra på helgerna.
Vi har lördag och söndag tillsammans.
Så här svarar hon när jag frågar vad som var bäst i veckan.

"Ja, förra året var jag och två andra ansvariga för vårt programs nollning.
I onsdags hade vi överlämning av de nya staberna för de olika programmen under nollningen.

Det innehöll bland annat kidnappning, våfflor till frukost, roliga uppdrag på stan, shot-provning och laserdome.

På kvällen samlades alla program och åt gott, sjöng högt och dansade tills benen inte bar längre.

Hela dagen var fylld med skratt och överraskningar, särskilt när fem killkompisar i smyg planerat ett framträdande till  I want it that way, med Backstreet Boys!

Det var det bästa som hände i veckan!"säger Emmeline glatt.

 "Bäst i veckan? Å, ingen tvekan, det vet jag direkt .., det var att min son - som varit arbetslös sedan i julas - nu har fått ett arbete!   D e t   var helt klart det bästa som hände i veckan!" säger Gunilla glädjestrålande.

Inga kommentarer: