lördag 10 mars 2012

I väntan på ....


.... att Friggebodsbygget ska komma igång, blir det ett nytt projekt.

Nu ska väggarna i lotteridragningsrummet bli vita som i vardagsrummet .., dom blommiga gardinerna får nog flytta någon annanstans .., (nåja, dom har fått vara med ganska länge ändå .. har säkerligen suttit uppe i ett femtontal år ...), bokhyllor med konsoller ska sättas upp och ny takbelysning - en som gör nytta och inte bara är vacker - ska inhandlas.

Arma pv.

Jag undrar hur många gånger han har ångrat sitt tilltag, ja, att föreslå den där egensinninga madamen i Ystad att flytta till ett gult hus på en kulle!

Nu har han aldrig någon lugn och ro!

Jo, en liten stund blir det.

Kaffebryggaren puttrar .., det doftar Zoegas Skånerost och om en stund blir det gifflar och kaffe ute i solskenet och jag ska plantera vårlökarna i en vacker korg.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Härligt med projektvilliga män! Och tänk så fint det kommer att bli.

Ulrika sa...

Jag bara leeer, för det är lite samma sak här... :-D

Anonym sa...

Jag tror inte han hade vårlökar i en korg innan madamen kom.
Vidare vill han inte ha mer lugn och ro tror jag.
Han hade tur tycker vi......
Kram från Eva i Tyresö