tisdag 6 mars 2012

Nästan hela dagen ...


... har jag varit ute i vårvädret.

Krattat gräs i slänten - sånt där låååångt gräs som påminner om spaghetti som torkat - och jag har kånkat på gamla, murkna bräder som närapå blivit ett med jorden .., dragit undan fällda träd av mindre modell och kvistar och ris och annan bråte!

Mellan varven har jag gömt små korvbitar, vilka harry fått leta reda på.

Detta är det bästa han vet!

Och jag sticker fast korvstumparna på äppelträdets grenar och gömmer andra bitar under vedträn .., eller på grannens gärsgård, den som harry lätt som en plätt hoppar över, så där som en flyende gasell på savannen!

Och så har jag suttit ute och druckit kaffe och haft pElle intill mig .., jag har hört korpar kraxa och upptäckt att någon har mumsat på spirande tulpanskotten.

Hängt ut tvätt har jag också gjort .., vilken lycka!

Sist av allt tog jag harry med mig och gick ner till stranden.
Det såg ut ungefär som på bilden, men inte så mörkt.

Mellan badklippan och fågelholmen såg jag säkert tjugo ejdrar på rad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt att ta vara på allt det vårlika fina,,,,
Kram från eva i Tyresö

Elisabet. sa...

Eva: ja, det kan du tro!
Jag har hunnit med så mycket idag och känner mig fylld av energi efter fjällveckan ,-)

Evas blogg sa...

Underbart! Här är det isigt och mycket snö.

Cecilia N sa...

De andra slet i spåret och du sliter efteråt.