torsdag 15 mars 2012

Nån slags insikt ...


Semestrarna står som spön i backen på jobbet och det byts tider kors och tvärs.

Idag har jag för ovanlighetens skull ett förmiddagspass och slutar redan klockan tolv.

Innan dess ska jag ha fixat mejeriet och tagit emot och fyllt in bröd, löst Lena för rast och själv haft en kort sväng i fikarummet.

Mejeriordern gjorde jag igårkväll, allt för att inte känna sån stress - det är knepigt att beställa mjölk och annat när man inte har vanan inne och vet hur mycket som går - man får förlita sig på tidigare beställningar och hoppas att det blir bra.

I morgon är jag enligt schemat helt ledig, men det blir heldag i stället och sen väntar helgjobb.

Nåja.

Allt går i Västerbotten, brukade mamma säga.

Det gäller nog Halland också.

4 kommentarer:

ab sa...

...äppelkuka...? ;)

Elisabet. sa...

ab: nä, men äppelkaka ,-)

ab sa...

Jo, jag förstod det, men det såg så rart ekologiskt ut! Lite, lite fräckt, men på ett vitaminrikt sätt. Liksom.

Elisabet. sa...

ab: och jag såg din smiley lite för sent, annars hade jag förstått att du förstått ,-)