måndag 23 april 2012

Nu blir det lotteri igen!

 
Åtminstone i landet Halland är det snålt med sol och värme och inte lär det ska bli bättre senare i veckan?

Då får man uppmuntra sig bäst man kan och det är precis vad jag har gjort nu på min lediga dag .., jag har nämligen suttit i loppisfåtöljen (med pElle i mitt knä ... och harry ihopkurad på soffan ...) och tittat på dvd-filmen "Österlenska trädgårdar".

Den filmen lottas nu ut.

Vill du vara med och få chansen att titta in i de allra ljuvligaste trädgårdar på Österlen, ja, men skriv då en kommentar under det här inlägget och glöm nu inte ditt namn, och så drar herr Notarius Publicus en vinnare ikväll.

Stopptid blir klockan 21.00.

Lycka till! önskar lottgeneralen Elisabet.


27 kommentarer:

Rexxie sa...

Jag tror jag hoppar över den här gången! Kommer bara att sitta och titta och bli ledsen över att jag inte har en trädgård, ungefär som när jag kollar på Trädgårdstoppen på TV8, eller Trädgårdsonsdag på Svt2...

Eva i Tyresö sa...

Vi ska se er trädgård live!
Det blir grejer det.....för att inte tala om att få se er båda.
Kram Eva o Ulf

Elisabet. sa...

Eva: ja, fast nån trädgård att prata om är det inte ,-)

Ruta Ett sa...

Jag vill vara med!!!
Blir det nåt mer uppmuntringslotteri?
kram

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, det här är väl ett sådant ,-))
Och du är med!

Mian sa...

Vilken drömvinst - jag vill jättegärna vara med!
Vi ska ju åka till Skåne när jag fyller år i sommar är det tänkt.

OM jag vinner så kommer jag i min tur att lotta ut den när jag sett filmen!

Elisabet. sa...

Mian: du är med!! Vilken genialisk idé! (att lotta ut den vidare,-)

Maggan sa...

Hejsan, hejsan Elisabet!

Jag vill absolut vara med i lotteriet. Nu drömmer jag om grönt gräs och röda rosor, medans det blåser kallt utomhus.

Hälsningar
Maggan

Anonym sa...

Så klart vill jag vara med. Jag har inte heller någon trädgård och just därför tycker jag så mycket om att kika in i trädgårdar både på film, tv och på riktigt. Mest glad blir jag just nu när jag får syn på en vacker julros i någons trädgård.
Hälsar Anne i Mantorp

ab sa...

Men ska du inte behålla någonting själv, Elisabet? :)

Elisabet. sa...

Maggan: du är med!

Anne i Mantorp: du också!

ab: jag har ju redan sett den, så det behövs inte och det är ju ännu roligare om fler kan ha glädje av den ,-)

Marianne Rindå sa...

Jag vill få till en fin trädgård bredvid din bloggvän Gunnar i Vaplan. Mina fingrar är inte gröna. Det kanske finns något tips som jag klarar. Hoppas på tur gör Marianne Rindå
Samaritvägen 15
147 41 Tumba.

Fröken Blund sa...

Hurra! jag är på. med. här.
eller hur man säger det?

Anonym sa...

Jag vill jättegärna vara med och få chans att vinna boken.
Hälsn. Lena i Gävle

gunnar i vaplan sa...

Hej hopp..! Jag har ju vinnit ett par gånger alldeles nyss så jag gör som Rexxie, alltså hoppar över denna omgång.
Kommer ändå att med glädje se dragningen och hålla tummarna för den som vinner ;-)

Elisabet. sa...

Okej .., so far är det alltså Mian, Maggan, Anne i Mantorp, Fröken Blund och Lena i Gävle .., som är med?

ab? Jag förstod inte om du ville vara med, eller om du bara undrade?

Och Lena i Gävle, det är inte en bok, det är dvd-film!

Torun sa...

Så intressant film! Söker massor med inspiration eftersom jag sedan en tid tillbaka är medlem i Skånska Örtagårdssällskapet, där vi har som mål att hitta nya spännande utflyktsmål för våra medlemmar.

Elisabet. sa...

Marianne Rindå , du är såklart också med och Torum , vill du också vara med eller var det bara ett konstaterande? Jag uttrycker mig kanske otydligt ..., hojta "ja, jag vill vara med!" så jag inte missförstår er och får på moppo efteråt ,-))

Tankevågor sa...

JAG VILL VARA MED! Hojt hojt....inga missförstånd här! ;-)

Om jag vinner den så lovar jag också att lotta ut den vidare...det var ju en strålande idé av någon här ovan.

Lisbeth

Elisabet. sa...

Tankevågor: du är antecknad ,-)
Så ska det låta!

Cecilia N sa...

Pip. Jag vill också ha en lott!

Elisabet. sa...

Cecilia N: pip, på dig själv! Du är noterad ,-)

Lena sa...

Å jag med!

mossfolk sa...

Tjo, jag vill också hemskt gärna vara med!

cruella sa...

Jag kastar in en lott jag med!

Evas blogg sa...

Nu var jag för sent ute.

Elisabet. sa...

Till er alla: tack som ville vara med! Och Eva .., du får ju se dem i sommar ,-)