tisdag 24 april 2012

Två vänsterhänder från Västmanland ....

Ibland är det ju mer än underbart att ha bloggvänner som har varit med länge på sidan.
Såna som vet att jag har en sida med enbart vänsterhänder, men att det är dåligt med uppdateringen numera, då jag ju inte träffar ens en tiondel så många människor som när jag pendlade mellan Ystad och Helsingborg och senare, Ystad och Halmstad.

Ulrika är en sån som har varit med sedan 2005!
Och hon är ju helt fantastisk och mejlar mig några vänsterhänder - ja, utan att jag bett om det -, och alldeles på pricken vet hon vad jag vill fråga om också.


Så här skriver hon om handen här ovanför:


Linda är 38 år och har höger tumme upp, precis som sin storasyster (som är jag, Ulrika).
Yrke: sjuksköterska.
På frågan om hur hon trivs med sitt jobb på en skala från 1-10 svarar hon 8.
Hon är också nöjd med lönen, då hon ett år efter sin examen tjänar mer än det man kräver i det aktuella uppropet.
Hon har dessutom just startat garnbutik.
Drömjobb: att bo på en liten gård och ha får och höns och en liten garnbutik m.m.
När hon ska beskriva sig själv med 3 ord blir det: glad, energisk och generös.
Syrran instämmer helt, speciellt det där med energisk - jag skulle inte orka med hälften av hennes tillvaro. :-)

Den här handen tillhör Elias, som är 9 år och har vänster tumme upp.
Han är den yngste av 6 syskon, "sladdisen".
Drömjobb: Maskör
Favoritmat: Tacos
Längtar efter just nu: Paket (han har nyss fyllt år men inte grattats färdigt än)

Jag bad hans mamma beskriva honom med 3 ord: generös, klurig, lugn.

// Tack snälla Ulrika! säger jag .., och i morgon ska jag lägga in alltsammans på rätt blogg! Och en sak till: Elias och hans moster har exakt samma form på händerna!

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Och jag tycker att det är så härligt klockrena frågor! Det hade kunnat vara bloggmadamen själv som skrivit alltsammans.

Kul med maskör som drömjobb. Tror kanske att det är få nioåringar som tänkt på det yrket.

Elisabet. sa...

Mossfolk: ja, det var ju på pricken mina frågor ,-)))

Cecilia N sa...

Intressant inläggsidé. Man låtsas att man är Elisabet och så gör man ett Elisabetinlägg och skickar det till Elisabet och så lägger hon upp det på sin blogg.

Är detta det nya vi ska samla in? ;-)

Jag har samlat in annat, men jag vet inte riktigt vad. Så om någon läsare här har nån aning om lavar så vore jag glad för lite hjälp.

Hanna sa...

Får jag fråga vad vänster eller höger tumme upp innebar? Har för mig att det hade typiska karaktärsdrag kopplat till sig.

Det har jag tänkt fråga länge. :)

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, himla finurlig och så praktiskt för mig !

Ms Stiffneck: jag läste i en tidning för flera år sedan .., då stod det människor med ett mer analytiskt tänkesätt oftast hade vänster tumme upp om man knäpper händerna som till bön.
Var det höger tumme upp, var det den mer kreativa delen av hjärnan man använde.
Sen om det stämmer .., ja, inte en susning, men liiiiite roligt tycker jag allt att det är.
Pv- matteläraren, har förstås vänster tumme upp.