onsdag 9 maj 2012

Andreas vänstra hand ...

Nej, det är inte bara fönster som kommer seglande genom rymden och hamnar just här; även vänsterhänder.
Och vilken tur att man har bloggvänner som tar tag i det hela, när bloggmadamen själv närapå har tappat handhåven - här pågår inte längre evighetslånga tågresor där man kan norpa sig en hand lite hur som helst -! 

Vännen Ulrika, som tagit bilden, berättar så här om sonen Andreas.

"Handen tillhör min äldste son, Andreas, som fyller 19 år på söndag.
I juni tar han studenten. Han går bygglinjen, som plattsättare.

Några frågor fick han förstås också... :-)
(Se där, Ulrika vet precis!)

Drömjobb: läkare, men funderar på att söka till polishögskolan.
Sommarplaner: sommarjobb i en bygghandel. Och en "roadtrip" nånstans tillsammans med polarna.
Favoritmat: Oxfilé tournedos med potatispuck och tryffel. (Det har han inte fått hemma hos morsan inte...haha.)

På frågan om hur han trivs med livet just nu svarar han: 8.  
Om det inte vore så mycket plugg nu på slutet av terminen skulle det vara bättre.

Han har vänster tumme upp. :-)

Tack snälla Ulrika! säger jag och vilken vacker och "lugn" hand han har, sonen din.

2 kommentarer:

AP sa...

Ja, det var det sannerligen. En vacker och lung hand. Det syntes! Polis eller läkare känns som klockrena alternativ!

Elisabet. sa...

AP: men så kul att du känner samma sak! Jag tänkte när jag hade skrivit det där om "lugn", att hur kan man säga så om en hand, men för mig utstrålar den här handen just ett
l u g n!

Ps. Om det kommer ett grönt paket med posten idag, så måste man öppna det bums, åtminstone den inplastade delen! Ds.