söndag 6 maj 2012

Och så ett kvällsfönster ...

... från Västergötland.

Från Falköping och från den eminenta fågelfotografen Mian.

// Elisabet skriver: ser ni silhuetten i fönstret?

Mian har lagt in länk om vad detta är och apropå denne Johnny Bode, så höll jag på att skratta på mig när jag låg i sängen och lyssnade till Anders Eldeman och Da Capo i lördags eller söndags.

Eldeman hade nämligen fått ett ilsket brev från en lyssnare - anonym förstås -, som ifrågasatte vanan att i varje program spela en skiva med denne Bode.

Herr Eldeman läste upp brevet i sin helhet - lyssnaren skulle minsann skriva till ledningen för P4 om inte det här ofoget upphörde -!

I nästa andetag läser programledaren upp ännu ett brev, nu från en lyssnare som är sååå förtjust i Johnny Bode och lyssnaren har en stenkaka som gått sönder och nu önskar han få höra hela versionen av låten.

"Det är klart vi ska spela Johnny Bode ...", sade herr Eldeman och för min inre syn såg jag den anonyme och mycket irriterade brevskrivaren svimma av ilska.

2 kommentarer:

Mian sa...

Snett emot mitt sovrum skymtar tornrummet i "Kilanderska huset", läs här: http://miansblogg.blogspot.se/2012/01/rapport-fran-falkoping.htm

Mian sa...

"förgrundsgestalt inom den så kallade könsrocken"
Hoppas att Eldeman väljer de något mer rumsrena sångerna...