söndag 6 maj 2012

DBIV ... Det bästa i veckan ...

sportigajenny .. det här gjorde henne glad ...

Hej Elisabet!

Veckans bästa tror jag faktiskt skedde tidigare idag. Jag och min granne, tillika vän hade bestämt att vi tillsammans med hennes 22 månader gamla son skulle åka till Röttle by för att kolla in Röttledagen. Jag stod i hallen och skull ta på mig skorna när jag hör att dörrklockan ringer. Jag öppnar dörren och möts av en sprudlande glad 22 månader gammal kille. Om glädjen berodde på att det var just jag som öppnade dörren eller om det var att han fick ringa på ringklockan, och någon (vem som helst) öppnade, det låter jag vara osagt. Men hans reaktion när han får syn på mig i hallen är underbar! På bilden ser vi A och hans mamma spana in vattenfallet i Röttle!

Härs och Tvärs säger ....

Det bästa i veckan kom sent:

Igår kväll många skratt när jag följde med arbetskamrater på lokal.  
Jag somnade med skratt i kroppen, och vaknade med skratt i kroppen - underbart.
Ikväll i sval kvällssol en stunds meditativt trädgårdspyssel; rensa lite ogräs, luckra jord, leka med katterna däremellan.  En halvtimme som försatte mig i total lugn och ro.

Hälsningar Grodan. 


Turtlan i Värmland berättar om sin glädje ...

Jo  men det är utan tvekan helgen som varit och då speciellt två episoder ur den.

Vi har varit på resa och hälsat på M:s bror med familj 20 mil bort.

Började besöket med att se premiären på den teater M.s bror hade huvudrollen i.
En amatörteatergrupp som repat hela vintern.

Åååå så bra de var!
Vaddå amatörer?

Dramaten kan känna sig hotad.
Vilken inlevelse och vilken njutbar föreställning.

Sen åkte vi hem och åt middag hos bror med familj.
Det var då när vi satt där runt bordet som den där goa´ känslan infann sig. Då när man är en i ett sånt där härligt sammanhang.

Fem kusiner i nästan samma ålder men ändå rätt så olika. Men ändå hör de ju ihop på något sätt.
Två bröder som trivs så fint ihop och just ikväll var den en timma äldre storebrodern M mäkta stolt över sin lillebrors teaterprestation!

Äldste kusinen höll sen koll på hockeymatchen åt oss. 

- Mål hördes det från övervåningen.
- Vilka då ropade vi....

Sen jag och svägerskan som delade en flaska vin. Vi har också hittat varandra.

Då igår kväll var utan tvekan min veckans bästa!

Kram från Turtlan

Inga kommentarer: