måndag 7 maj 2012

Dagens fönster ....

... är ett fönster som man måste klicka fram själv.

Ett tågkupéfönster från Portugal.

Tåget rullar in på Lissabons nya norra järnvägsstation, Gare de Oriente, skriver fönsterfångerskan
annannan.

Egentligen skickade hon filmen till min mailbox, men se .., det var stört omöjligt att få in den här på bloggen.
Då filmade jag helt enkelt med min telefon och det blev sämre kvalitet, men .., ja, det var det enda jag fixade.

Låtsas att ni sitter på tåget och snart ska kliva av, där på Gare de Oriente!
I fantasin - inom oss - kan vi göra allt vi drömt om!

Ps. I början av 60-talet köpte min mamma en filmkamera, vilken användes flitigt.
Av henne, alltså.
Den första filmen visade vyer från en semesterresa till Norge .., kameran svepte i rekordfart över fjälltopparna och alla (läs: släkt och vänner) som tvingades titta på eländet blev mer eller mindre illamående.
Just det tänker jag på när jag på Youtube hittar den här lilla snutten som visar exteriören på järngvägsstationen i Lissabon. Och jag bara ler för mig själv!! Det är nog inte annannan som filmat, bara så ni vet.Ds.

Inga kommentarer: