måndag 14 maj 2012

annannan i Portugal berättar ....


(Jag lägger in den här musiken som annannan hade i ett eget inlägg .., det är sååå vackert!)

Det här har varit en trälig vecka, alltför mycket präglad av ett måste som skjutits upp för länge och som måste stressas fram.

Mitt i det var det en lycka att inse att mina två doktorander som jag jobbar på måstet tillsammans med står beredda och axlar utan tvekan sin del i arbetet, helgjobbar och sliter.

Och en annan lycka att stänga datorn sent på söndagseftermiddagen och strunta i konserten jag hade biljett till för att i stället skita ner mig under naglarna i min lilla trädgård. Det kan vara något så oerhört njutbart att göra skitjobb, särskilt i kvällssol i en luft som är mättad av doften från klätterrosor och kaprifol. Och det fanns mogna smultron, solvarma och runda.

annannan.

Elisabet säger: läs detta!

Inga kommentarer: