tisdag 3 juli 2012


annannan säger så här om det bästa ...

 En höjdpunkt var det definitivt att vinna första priset i lotteriet hos dig!

Förstapriset: den lilla hundbroschen, sponsrad av STORARTAD ...

För övrigt har det varit en bra vecka, framför allt yrkesmässigt.

Ett svar från ett forskningsråd gav oss anledning till mild optimism om möjlig finansiering i ett nytt och spännande projekt. Och Bullrige Doktoranden fick ytterligare en av sina forskningsrapporter accepterad för publicering i vetenskaplig tidskrift, i precis rättan tid för att öka sina chanser att få ett stipendium.
Inget är klart ännu, men bägge var viktiga steg i rätt riktning för det som avgör med vad och under vilka förhållanden vi ska arbeta nästa år.

Och eftersom jag är en rationell forskare måste jag ju bestämma mig för att jag inte äventyrar utfallet av varken det ena eller det andra genom att skriva om det!

För övrigt har jag med åren lärt mig att det är bättre att ta ut lite glädje i förskott så att man får glädje av den även om det i slutändan inte går som man hade hoppats.

Det vill säga, fira lite vid det första goda beskedet också.





Inga kommentarer: