onsdag 4 juli 2012


På eftermiddagen tar vi siesta, pv och jag själv.

Jag somnar på soffan Ektorp och sover rakt av i två timmar.

Vaknar och skäms.

Det är ju inte klokt .., somna klockan fem!

Från övervåningen hörs ett stillsamt buller och jag tänker att pv säkerligen är i färd med nåt energiskt.

Det är han inte; han är nyvaken .., harry och husse har också vilat och faktiskt sovit i dryga timmen!

Inte undra på att våra blodtryck - som kollas för första gången på evigheter - är rekordlåga!!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjorde du rätt i att sova lite middag och vad är det för dumheter att skämmas.

Jag sover ofta och gärna middag, alldeles särskilt skönt är det på sommaren när det är ljust och varmt.

Anne i Mantorp

Elisabet. sa...

Men nu du Anne, nu är jag desto piggare ,-)))