söndag 1 juli 2012

Och här kommer lite glädje ....

En kvinna i Helsingborg. 

En expedit.
Glädje, den gången.   

Man kunde kanske tro att det är Mian som varit framme, men det är det inte.
Jag hittade bilden och blev glad av den.

Anne i Mantorp berättar om sin glädje ...

Hej Elisabet!

Den här veckan är det bästa som hänt lätt som en plätt.

JAG HAR BADAT!

I sjön alltså och om en liten stund blir jag hämtad för att få åka och bada igen.
Jippi!

Numera är jag rund som en tunna och halvgammal så jag bryr mig nästan inte om
hur jag ser ut i baddräkt, utan njuter för fulla muggar av att plaska omkring i sjön.

Glädjekram från Anne i Mantorp.

mossfolk i Örebro tänker efter och kommer ihåg ....


Det är utan tvekan de här två som gjort mig gladast i veckan!
Jag blir lycklig för att den lille hunden mår bra, utvecklas, är glad, äter bra, är så duktig med kopplet och så läraktig.

Och glad blir jag också för att kattdamerna är så fina och tålmodiga.
Och för att maken tar så himla väl hand om våra fyrbeningar –de är väääldigt förtjusta i sin husse.

Glädje är det också att det faktiskt finns några enstaka föräldrar som, såhär vid terminens slut, uttrycker sin uppskattning över vårt arbete på förskolan. De allra flesta tar det så för givet (och ska väl så göra, men det är ändå roligt när någon uppmärksammar det vi gör).

Dessutom har absolut tanken på att det inte är så långt kvar till semester gjort mig väldigt glad. Och alla mms som den semesterledige maken har skickat!
Och förstås vinsten i glädjelotteriet.

Och besöket i Karlskogaland med trädgård, grillning, en bra bok och en liten hund vid fötterna. 

Och mitt i allt kom de nya grannarna över och presenterade sig. Ja lilla flickan Stina, ett och ett halvt år, talade om både vad hon själv och hunden Kajsa hette.

Oj så mycket glädje det varit i veckan när jag bara tänker efter!

Och Gun-Britt Ekberg säger så här ...

Hejsan!
Det som gjorde mig glad den här veckan, det var när jag igår kväll
hade en liten tjejmiddag för mina två bästa vänner. 
Vi har känt varandra länge, jobbat lite till och från tillsammans. 
Vi åt och drack gott och pratade och pratade. En helt underbar kväll. 
En annan glädje det är att nu har jag semester, en hel månad.....underbart.
Semesterhälsningar från Gunbritt.

Ulrika i Västmanland säger så här ...

Sånt som gjort mig extra glad den här veckan:

... att jag fick hem min rallylicens.
Ja, licens har jag ju haft sedan i höstas men jag har inte ordnat själva kortet förrän nu.
Känns bra - och lite overkligt, att se mitt namn på det. :-)
.... torsdag kväll då Marcus kom hem från jobb. 
Han ligger ute på jobb nu och är borta flera dagar i taget. 
Oj som vi längtar efter varandra! 
När han kommer hem är det verkligen en av veckans höjdpunkter. 

...att jag äntligen fått den vita sjalen helt klar, så jag kan ge bort den. Den ska min äldste sons flickvän få i (lite försenad) studentpresent.

...att jag idag känner mig nästan frisk.

Pv visste precis när jag frågade honom .... 

Inte en sekunds tvekan var det och så förvånad jag blev över hans svar! 


"Bäst i veckan .., ja, men det var när Emil hjälpte mig med taket till vedskjulet-
Skulle jag själv ha klättrat där, hade plasten gått sönder .., nu blev det Emil som (med lite lock och pock ...) fick kliva upp och dra i trettiotalet skruvar, ja, det fixade han bra!" säger pv.


(Tilläggas kan att Emil var måttligt road inför detta ..., men när det var klart, sa han ..."ja, det var ganska kul, mormor").

Cecilia N säger så här ....


När jag såg jordgubben på din bild så tänkte jag att det måste varit den där jordgubbslitern som jag köpte på stan i torsdags.

Det är inte Finnerödja-koncernen som förser det ståndet med gubbar och det stod sorten på lådan! (Har ni hört?!) Det var sorten Honeoye och jag njöt vartenda bär! en fantastiskt låda.

Men det kan ha varit konserten på residenset i fredags också.

Eller att jag äntligen städade på trappavsatsen.

Eller att de två damerna som var på middag här igårkväll gick att få att prova på att spinna och att de glatt och fascinerat kastade sig över uppgiften. Stolta över sina egenproducerade metrar for de sedan hem.

Cecilia N

Inga kommentarer: