onsdag 29 augusti 2012

Dagens fönster ...

Den tjugonde augusti skrev Turtlan så här:

Hej!

Under tiden som tvättmaskinerna snurrade ikväll så gick jag en promenad.
På min tur kom jag förbi en liten herrgård som finns i mina trakter.

Stannade till och konstaterade att gaveln på huset borde heta "Tre fönster och en dörr".

Så fick det bli.
Så får den heta.

Fångade gaveln med telefonen och gick sen vidare i den ljumma kvällen hemöver.

Nu är gaveln på väg söderöver till ett gult hus, hälsar madamen i Värmland.



// Och tänk, häromkvällen när jag låg och lyssnade till Karlavagnen, vad hör jag då, om inte namnet på fröken Sköldpadda, vars inlägg programledaren läste upp! Kul!

1 kommentar:

Turtlan sa...

Min debut i radiosammanhang ;-))

Jag blev så ilsk över dumma kommentarer på Facebook ang. den kvällens tema som var HIV! Mycket ilsk! Så jag bidrog med en rad i debatten!