onsdag 29 augusti 2012

Mitt eget förra-veckans-bästa ...

I närheten av Båstad läser jag DN ....

























Det var såklart resan till Köpenhamn och hela dagen tillsammans med pv och mina barns pappa och hans fru och Anders förstås, som lagtävlade, hela den biten.
All glädjen!
Och att vi kan skratta åt samma saker - det var väldigt gott om självironi den dagen -.


































Och så söndagkvällens middag hos pv:s kusin Maria och hennes man Roger i Harplinge.
Där var också Rogers föräldrar från England - Judith och Richard -, samt Sonja och Gösta förstås.

Bilden visar Richards vänstra hand.
Jag gissade på vilka yrken han och hustrun hade haft (båda är nu närmare åttio) och sa att jag var helt förvissad om att Richard hade varit någon sorts arbetsledare och så var det också; han hade arbetat på Heathrow flygplats under många, många år.

Titta på hans klocka!
Var gång jag ser en sån, tänker jag på dig Ulrika .., du tycker ju att stora klockor är så manligt ,-)
Efter mer än femtio års äktenskap gifte Judith och Richard om sig igen - i kyrkan -!
Fyra barn har dom; tre söner (en i Perth i Australien, Roger i Sverige och Nigel i England) och en dotter.

Under middagen pratar vi om namn .., hur många och vilka namn vi har.
Jag är den enda som bara har ett.


Alice - Roger och Marias jackrusselmadame - var förstås också med.
Hon är ungefär lika kärvänlig mot Harry som vad AP:s Nelly är (likadan ras).., dvs, mest vill hon visa hur jättefina tänder hon har ....,särskilt i överkäken ..., och Harry blev lätt stirrig av detta bemötande och tackade för det hela genom att helt sonika lyfta på bakbenet och pinka en skvätt i hallen!
Ajabaja!
Jungfru. Jag tror att även hon hade vänster tumme upp.
Och här är Judiths hand.
Jag gissade att hon hade arbetat antingen i en fin butik eller som sekreterare och det sistnämnda var det rätta, även hon på Heathrow.
Vilka underbart rara och trevliga människor!

Här står mr Aldrigde och tar kort!

Och han och Judith bjöd Emma och mig att hälsa på, ja, om vi nu ska åka till Brighton t.ex, så bor dom bara halvvägs och det är bara att slå en signal! sa Richard leende.

Middagen var delikat!
Först lättkokta rödbetor med chevréost och pinjenötter .., därefter ljufvligt god lammstek i skivor, potatis, sallad, mintgelé och nåt annat med mynta - allt hemgjort - och efterrätten en slags kladdkaka med valnötter i och så vispad grädde eller glass och inlagda plommon och jordgubbar till.
Ååå, hjälp ...., så smarrigt! 

Inga kommentarer: