måndag 27 augusti 2012

DBIV för Eva från Tyresö ...

Foto: Joe Grinde
Konserten på Grönan i tisdags kväll gav mycket kraft.
Rikard Wolff!!!!
Göran Martling från Dramaten spelade på flygeln.
Rikard  sjöng över en timma och jag stod längst fram och orkade stå  ??---
trots min onda vrist.
(Inga sittplatser fanns överhuvudtaget.).
Jag kände mig som en tonåring och var där timmar i förväg.
Just då tränade dom förresten och provade ljudet
och  han såg mig genast och vinkade.
Sedan efter konserten tog jag fram de vackra  rosorna
5 till Rikard och 2 till Göran.
Inga andra blommor fick dom.
Vilken njutning!
Sist av allt såg jag Göran cykla hem med två rosor på pakethållaren!!!!
( RW tog säkert taxi)
Härligt.
Dagen efter mötte jag mitt barnbarns skolfröken. 
Hon hade varit där sa hon
och så lånade hon Rikards bok av mig. Jätteroligt.
Boken är så välskriven och innehållsrik.
Eva i Tyresö

// Några smakprov av och med herr Wolff finns här.

Och lite sång finns här.

Inga kommentarer: