lördag 1 september 2012

Ingenting är ....

... så roligt att få, som nånting som någon god vän har förfärdigat!

Titta, vilken underbart ljuvlig mask som kom till det gula huset igår!

Det är Lena Rydén, numera kanske Eriksson, i Ystad som har gjort den och det är precis på pricken vad jag tycker om!

Härliga färger och ... ja, jag föll pladask när jag första gången såg dem på bild och beställde bums, men nu kom den hitlevererad i paket och påse och ska sättas upp på väggen i hallen - jag tror att det blir där  -, så länge får den stå på den lilla byrån där, intill bilden av Otis från Frösön .., en sten, massor med snäckskal från stranden i Ugglarp, samt en brädbit som Hilda målat på och som jag också tycker så mycket om!

När vi flyttade till Ystad kände vi absolut inte en kotte .., men Lenas son Jonas kom att gå i Anders klass (eller tvärtom) och dom blev bästa kamrater - i princip från dag ett -, och Lena visade sig vara den allra mest generösa och omtänksamma människa man kunde tänka sig.

Så fort jag ser växten Kattmynta, tänker jag på henne .., för i deras trädgård växte just detta.

Dessutom fick dom en av våra kattungar - den grå Nisse - som blev sexton, sjutton år och fick segla till katthimlen först i år. 

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Så fin! Underbara färger. Jag tyckte väl att det var Otis öra som jag skymtade där i hörnet :) Kan du kolla om ordverifieringen är borta från min blogg nu?

Bert Bodin sa...

Snygg katt.

Ruta Ett sa...

Vilket läckert uttryck katten har och den verkar ha såna där ögon som följer en oavsett var man står!

Anonym sa...

De där färgerna är jag också svag för! Härlig kattmask!