torsdag 16 augusti 2012


"Dear mr Diakogiannis ...."

Emil på Samos. Året var 2007.
Fram och tillbaka går mailen mellan den vänlige pensionatsvärden (ja, det finns flera!) på ön Samos och mig själv. Det är ju attans att svenska Fritidsresor har plockat bort det lilla hotellet från sin meny och nu måste herr pensionatsvärden invänta norska Star Tours bokningar, men så länge kan vi boka rum på hans andra hotell, det är också litet, men ligger inte vid stranden.

"Ligger det nära apoteket ..?" frågar jag, ty på apoteket blev jag vid senaste besöket stamkund.

Det var den där tandvärken.

Och det var då jag såg hans andra hotell.

Jo, så är det, skriver han.

Och blir det ledigt på det Verkliga Önskemålet, så lovar han oss att få byta.

Jag tycker väldigt mycket om herr Diakogiannis.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

När åker ni dit?

Elisabet. sa...

Eva: ja, det är nästa juni vi talar om .., sista veckan förmodligen .., kanske nio, tio dagar.