måndag 13 augusti 2012

sportigajenny berättar om sitt bästa ...

God morgon Elisabet!

Jag hade faktiskt planerat att mejla DBIV redan igår kväll, men var alldeles för trött när jag kom hem vid 21.30-snåret. Den här gången kan jag nog inte hålla mej till en grej, utan det får bli två.


Det ena är då den där blomman jag fick levererad till jobbet strax innan jag skulle gå hem i fredags. Synd bara att jag inte är så där överdrivet bra på att ta emot sådana här "tack".
Jag kan liksom inte förstå varför. Jag har ju bara gjort mitt jobb! ;)

Det andra är matchen på Gamla Ullevi i Göteborg igår.
Jag, syrran och hennes sambo var på plats och såg matchen Blåvitt-Mjällby.

Det började ju bra med mål för IFK Göteborg redan efter 8 sekunder. Men så blev det 1-1, som från ingenstans. I andra halvlek lyckas Blåvitt göra 2-1, men självklart gjorde Mjällby även 2-2, och livet kändes allmänt skit. Skulle det bli ännu en oavgjord match, eller till och med förlust. För nu kändes Blåvitt lite svajigt. Och, det har inte varit lätt att vara Blåvittsupporter i år, det kan jag lova. Men. Blåvitt gör både 3-2 och 4-2 innan slutsignalen gick! Och det var en skön seger.

Nu vet vi ju att grabbarna kan hantera en ledning, att tappa denna ledning, och gå segrande ur striden!

//sportigajenny

Inga kommentarer: