lördag 15 september 2012

Ännu mera ...

Dag 3 i London.

Vi har åkt bussrundtur, strosat i Hyde Park ..., och Emma har shoppat ännu mera .., och på kvällen har vi biljetter till föreställningen Stomp; den som jag blev tipsad om här på bloggen - stort tack för det -!

Teatern heter The Ambassadors Theatre och ligger på West Street om jag minns rätt.
Det är aningen knepigt att hitta rätt, men en uteliggare står vid ett gathörn och ropar ut att han minsann kan ge vilsna information och det kan han .., och får ett pund som tack och vi hittar rätt.

Som alltid vill jag vara ute i god tid och efter att ha hämtat ut biljetterna (köpta via nätet och när jag hämtar dem sitter kvinnan i biljettluckan och letar efter mitt namn i liten papplåda med register i bokstavsordning .., ingen dator där inte, men det fungerar!) går vi till en pub inte långt därifrån och jag köper en Gin & Tonic och Emma en Cola och så sitter vi där och bara har det skönt.

Själva föreställningen - Stomp - var urhäftig! Vilken kraft och energi!!
Vilken livsglädje!
Och så roliga dom var!

Utanför teaterentrén upptäcker jag ett välbekant namn.
Ahaaa .., Gudrun Sjödén!
Stolt och glad blir man.
Eller jag.

2 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Emma måsteha haft mycket pengar??-att shoppa för menar jag.
Har du haft något plagg av Gudrun Sjödén? Aldrig jag. dyrt och de ser så snofsiga ut -de som har dom.
Men det sägs ska finnas en billigare lageraffär men jag har inte kommit dit.

Elisabet. sa...

Eva: ja, och så kan man ju ögonshoppa!
Om jag handlar tar det fem minuter, för jag vet vad jag vill ha ,-)
Hon kunde gå omkring hur länge som helst och känna och lyfta och titta .., det skulle jag ALDRIG fixa ,-)
Jodå, under 80-talet hade jag massor med rosa koftor och tröjor av något som kallades lahmanstrikå .,. en kjol också och en anorak.
Sen har det varit sämre .. jag är ju ingen mönstermänniska och allt som jag hade var enfärgat.