tisdag 11 september 2012

DBIV för sportigajenny ...


Hej Elisabet!

Efter ett par veckors frånvaro är jag nu med i leken igen!

Veckans bästa måste nog ändå vara den där spontana road-tripen som blev i måndags.

Jag hade nämligen lyckas tigga till mig pappas Volvo för att äntligen få hem mina sista grejer som blivit kvar hos och mor far i samband med flytten i februari!

Så istället för att ta raka vägen Kaxholmen-Trollhättan på tillbakavägen, blev det ett besök vid Gudhems klosterruin och kyrka, Ekornavallen (fornlämningsområde), Hornborgasjön (tyvärr var Naturum stängt) och Varnhems klosterruin.

Tyvärr var Varnhems klosterkyrka stängd när jag kom. Men, det lär väl bli fler turer dit. Jag har varit inne i kyrkan tidigare också för den delen, men var lite sugen på avlägga en liten visit där.

Men, så går det när man är ute och far en helt vanlig måndag i september, då är en del besöksmål stängda för säsongen, eller så har de reducerade öppettider. Jag hade förhoppning att även hinna med Husaby kyrka, men tiden tog slut för mig.

//sportigajenny

Inga kommentarer: