måndag 1 oktober 2012

DBIV för annannan i Portugal ...

Hej Elisabeth,

Den här gången har jag lagt in en massa länkar.

Och så skickar jag med en något märklig bild på scenen i Casa de Música innan kören kommer in.
Det är nämligen strängt förbjudet att fotografera under själva konserten och jag satt dessutom av en händelse vid sidan om en dam som går på samma yoga som jag och hade därför ingen lust att sticka ut genom att bryta mot denna bestämmelse.

Den här veckan kan jag inte välja mellan det här och det här och en ljuvlig stund i solen på lördagsförmiddagen när jag inte jobbade (till skillnad från lördagseftermiddagen och söndagseftermiddagen och förra helgen) och en mycket fin konsert med Musikhusets kör som sjöng renässansmusik a capella dirigerade av Paul Hillier (annan kör, annan kompositör men musik från samma epok).

Det var en bra vecka. Och den vecka som nu börjar har bara fyra arbetsdagar (fredag är helgdag här, till minne av att man den 5 oktober för 102 år sedan installerade republik i Portugal) och i morgon vid middagstid släpper jag greppet om en mycket krävande arbetsuppgift. Det blir också bra.

Hälsn
annannan

Inga kommentarer: