tisdag 2 oktober 2012

Jorden runt på fem minuter ...

Hebergs Auktioner .. inte långt härifrån.
Oavsett om det gäller Anna i Sheffield som berättar om sin ofta hektiska vardag - varvat med de allra mest ljuvliga promenader -, eller Monica i Frankrike som tar oss med på svindlande åkturer över Alperna eller låter oss följa med in i doktorns väntrum .., eller en annan Anna, en som bor i Portugal och som berättar om kampen för att få forskningsanslag, eller som idag: Guy från Arvidsjaur - numera Thailand - som har var varit och tittat på en soffa, så är det alltid lika intressant!
 
Och sista raden i Guys inlägg - ååå - den fick mig att le stort!

Nu blir det frukost och därefter hyrfilm.

Ja, det kan man ägna sig åt när man arbetar kväll.


5 kommentarer:

Rexxie sa...

...och det är din favoritsoffgrupp på bilden förstår jag?!

Anonym sa...

Ja jag tycker i alla fall att den är vacker. Men tror inte riktigt att den passar i vårt hem. Men tänk att komma på ett fik och sjunka ner här med en kaffe och wienerbröd med chokol´äthe.
PV

Rexxie sa...

Mina föräldrar har en exakt sån soffa, men klätt i blekgrönt siden. Ägdes tidigare av en moster till min pappa så den har lite familjetradition. Är riktigt bekväm att sitta i, speciellt numera när jag börjar bli lite äldre... :-)

Elisabet. sa...

Rexxie: den är förfärlig!!! Det var den enda krav jag hade när jag lämnade Skåne för Halland - aldrig den soffan - ,-)

Elisabet. sa...

Ps. Fast den på bilden är faktiskt vackrare än pv:s gamla .... Ds.