fredag 5 oktober 2012

pElle ... 17 år.

Ja, han kan vara arton också.

10 kommentarer:

Guy sa...

Jag bor nu i ett land där man har förstånd att vörda de äldre och ta vara på ett långt livs erfarenhet, så Grattis Pelle!

Elisabet. sa...

Guy: jag ska framföra dina hälsningar till honom ,-)

Ulrika sa...

Pelle är en av de finaste katter jag vet!

Och jag hoppas att våra katter får vara med oss lika länge.

qi sa...

Han ser ut som någon som levt ett lång och innehållsrikt liv... Och roligt!

Och han ångrar ingenting... :-)

Biggan sa...

Så otroligt lik vår älskade katt som blev 21 år...kallades "Fjåsen" det betyder Fästman på Jämtska..gissa om det blev fart i byn när vi ropade in honom...
"Käran fick huskut fjårrd dan uppi Jamtland"

Elisabet. sa...

Ulrika, qi, och biggan: pElle har jag levt ett härligt liv, - tror jag -. Först som häradsbetäckare i Bjäresjö .., därefter några år hos mig i lilla ettan i Ystad, tågresor t o r till Halland, flytt hit .., flytt till Gunvor i Steninge och så småningom till Ljungby i Småland .., liten semesterresa till Alingsås en vecka .., och så flytt tillbaka hit när Gunvor inte längre fanns.
Han tycks ha funnit sig i allt ,-)
Första timmarna här i gula huset, då gömde han sig bakom vedpannan i ett par timmar .., men det var då det.
Nu är han ju Kung.

Ruta Ett sa...

Åh, grattis fina Pelle!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: alltså ..., det är inte födelsedag idag, jag bara talade om hur gammal han är ,-)
Men pElle hälsar likväl och tackar, Ann.

Turtlan sa...

En stilig kattherre.

Har du koll på hur många ättlingar han har nere i Bjäresjö?
Kanske dags för släktkalas...?

En kattkram till pElle!

Leina sa...

pElle är den coolaste katten ever... Klar favorit... =)