måndag 1 oktober 2012

Emil från Småland ...



En klar fördel är det att ha brorsöner som är utbildade till snickare, elektriker eller rörmokare.

Ja, i alla fall om man har ett hus som nu och då fordrar viss tillsyn.

Idag är rörmokaren Emil här och monterar nya element.

Sedan en tid tillbaka arbetar han, som så många andra ungdomar, i Norge, närmare bestämt i Bergen.

"Jag arbetar åt ett bemanningsföretag och det är mest irländare och svenskar .., irländarna är förresten himla trevliga ..., och haha , nej du .., jag är nog den mest rödhårige av dem", säger han. 

Två veckors hårt arbete, därefter en veckas ledighet.

"Helt perfekt, det passar mig bra ...", säger rörmokaren.

Och på den här veckans ledighet åker han således på jobb hos sin farbror.

Emil är Stenbock .., nr 3 av 4 syskon, har vänster tumme upp och ett filurigt leende.

Och så är han singel.

När fyra element är på plats (det bakom soffan får justeras senare .., det blir inte riktigt i synk med fönsterbrädan, men jag säger att det spelar ingen roll .., vi har ju alltid soffan stående framför fönstret ...), tar herr rörmokare paus.

Det gör även harry, som har busat våldsamt med vallhunden Sverker som har gjort Emil sällskap och finns utanför bild. pElle bryr sig inte ett dugg i främmande hundar .., han bara ligger där som en kung, precis som alltid .., viftar lite med kloförsedd tass när Sverker blir för närgången, men för övrigt är det helt lugnt.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Så kul med en liten film! :) Kanske ska använda mig själv mer av den funktionen på kamerorna...

Elisabet. sa...

Kattis: ja, jag tycker om dom här korta snuttarna. Bloggen är ju som en dagbok för mig själv .., så jag har kastat alla hämningar överbord, när det gäller sånt här ,-)