lördag 10 november 2012

Är den inte underbar, så säg ..!

Tittar in i lilla butiken alldeles vid Särdals Kvarn, inte långt från affären där jag just har handlat.
Jag har tänkt handla lite hälsa-på-presenter till min storasyster .., och upptäcker då de allra ljufvligaste tekoppar!

Det tar inte många minuter förrän en av dem har blivit min.

Koppen är precis lagom stor och på utsidan spankulerar små rödnäbbade fåglar omkring.

Jag älskar den!

Och det kan jag ju säga, att hos den här keramikern kan man lätt bli förälskad ...!

11 kommentarer:

AP sa...

Superfin!!!

Anonym sa...

Jo, den är alldeles underbar!

Mian sa...

Helt oemotståndlig! Toppenfin.

Dinah sa...

Skithäftig!!

Ruta Ett sa...

Vill ha!!!

Klimakteriehäxan sa...

Jättefin - och jag som har pippi på fåglar dessutom ... Vill också ha!

SoF sa...

Oh hjälp - så mycket fint hon gör!!

Förstår att du "slog till".

Kattis sa...

Ljuvlig! Säger hon som är trött på alla de dekaler med rosor som snudd på alla keramiker plötsligt använder sig av.

Eva i Tyresö sa...

Väldans fin men välter den inte lätt.?
Här finns småbarn .
Lilla fågel är ljuvlig.

Elisabet. sa...

Till alla: ikväll när vi kom hem från Skåne, blev det debut med en kopp kaffe i den vackra muggen.

Den gör sig förstås bäst med te .., det där pepparmyntiga som växer utanför ytterdörren, men den har nog somnat in för vintern nu, så det får bli som det blir.

Jag ska försöka få fatt på fler muggar eller tallrikar, men då från keramikern själv, det borde ju bli billigare?

Eva från Tyresö: jo, den är inget att ha om man har småttingar intill sig ...

Evas blogg sa...

Underbar!!!