måndag 5 november 2012

DBFV för annannan i Portugal ...

Hej Elisabet,

Det bästa var nästan en hel vecka i Skåne.
Sex dagar som pappa och jag arbetade i trädgården från morgon till kväll*. Två rabatter grävdes om, fyra fruktträd beskars och en rosenrabatt anlades.

Och min 75-årige far ramlade INTE ner ur det antagligen ännu äldre och ganska högvuxna äppelträdet. (Jag stod nedanför och var lätt orolig, men tröstade mig med att till skillnad från när han bytte takrännan i somras så hade han inte trätofflor på sig utan faktiskt gummistövlar. Och han hade stenkoll).

Hälsn
annannan

*Ja, när vi inte åt frukost, drack förmiddagskaffe, åt middag, drack eftermiddagskaffe, åt kvällsmat eller drack en liten kvällskopp, då.

Ps. Och det var fint väder hela veckan. Först soliga dagar och kalla nätter. Sedan så där milt gråmulna dagar som det gärna är i Skåne hela vägen fram till dagarna mellan jul och nyår. Jag läste en gång i ett trädgårdsreportage att i Skåne blir det egentligen inte vinter förrän fram i januari, fram till dess är det bara en enda lång höst. Jag älskar det. Ds.