måndag 5 november 2012

Fler ramar behövs!

Att trogna bloggläsare vet att jag tycker om text och bild tillsammans, det är ju ingen nyhet.

Och plötsligt kom jag på hur jag ska göra med den smala väggen intill cd-hyllorna!

Jo, jag ska rama in den översta bilden (Ulrika som följde mig till Ven utanför Landskrona och vi var lika sjåpiga båda två när det gällde att ta oss från båten till fast mark på land ... och där står pv så trygg och säger att "kom du Ulrika, jag tar emot dig ..") och även sidan där pv skrivit i sin loggbok om den första segelturen i mitt liv, den med äldsta dottern, Emma och Emil ..., den ska också ramas in ...,  hans segelbåt i Ystad hamn och kapten Lintott vid rodret, ja, dom har ju redan ramar och allt ska få samlas på just den där väggen.

Det blir som en sammanhållen historia om något som har varit.
Sånt som skänkte sådan glädje!

Ja, men sicken tur att vi ska köra till Skåne och äta gåsmiddag i helgen .., då blir det ännu ett besök på Ikea.
Det blir till att ta sikte på inredningsavdelningen bums!

4 kommentarer:

SoF sa...

Jag ser redan framför mig att det kommer att bli fint! :)

Varma nu-är-det-dags-för-kaffe-hälsningar/SoF

Ulrika sa...

Jag ÄLSKAR den bilden och har den framme. :-)

Jag omger mig inte med så mycket "konst" och liknande på väggarna utan det är allra mest just sådana här glädjebilder.

mossfolk sa...

Och jag blir alldeles inspirerad! Kanske får det bli en tur till IKEA inom snar framtid...

Elisabet. sa...

SoF, Ulrika och mossfolk: jo, jag tror minsann att det kommer att bli bra! Det slog mig idag att .., nej, jag ska göra precis som jag tycker om .., blanda eget och andras, så det speglar den som bor här.
Dom som bor här.