fredag 9 november 2012

På söndag är det dags igen ...!

I Porto såg det ut så här ...
Ja, ni kommer väl ihåg när vi för drygt en månad sedan visade våra här-och-nu-bilder och berättade lite om hur det såg ut, ja, mellan tolv och två en viss dag? Eller var det mellan elva och två?

Det var Gunnar i Jämtland som kom med idén och det är väl lika så gott att fortsätta på den inslagna vägen?

Så här såg det ut då.

Vännen Kent från Växjö chockade mig med sin första bild till bloggen någonsin - heja Kent! - och visade utsikten från ett fönster i Karlskrona, där herr Nilsson för dagen befann sig å arbetets vägnar.

Om exakt en månad från då .., då arbetar jag som bäst och har inte tid över att lägga in alla bilder, men .., nästa vecka är jag ledig onsdag, torsdag och fredag och då minsann ...! 

Då tänkte jag så här: på söndagar är ju dom flesta lediga (förra gången var det en vardag), ska vi säga så här att .., nu på söndag mellan tolv och två på dagen (då är det ännu ljust ute) så tar ni en bild från vad ni pysslar med och så mejlar ni den till bisse151@gmail.com och så gör jag som förra gången, lägger ut allt i ett svep.

Är ni med?

Varmt välkomna den som känner för det! 








3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vad kul! Jag är med! Om jag kommer ihåg det...

Elisabet. sa...

Ruta Ett: det är lugnt, jag sms:ar dig och påminner!

gunnar i vaplan sa...

Är med. Lägger in en pling i telefonen om detta :-)