måndag 17 december 2012

Dagens fönster ...


Ja, bor man på landet är det inte så himla lätt att variera fönsterbilderna, i alla fall inte så här i vintertid.

Tur att man har ett arkiv!

Och här syns älsklingsslingan från Ikea, den som jag tyckte så otroligt mycket om och som fick sitta uppe till långt inne i februari, då Vän av Ordning helt sonika knackade på mitt fönster och påminde om ljusslingelagen.

Den vackra slingan med det mjuka ljuset, den avled lugnt och stilla i kretsen av de närmaste - dvs - jag själv och tänk, sedan dess har jag omöjligen kunnat hitta en som är lika mjuk i skenet!

Numera är dom flesta iskalla.

5 kommentarer:

SoF sa...

Fint & Mysigt!

Kattis sa...

Tänk! :) Jag har ju mina fina kvar, även om dom snart börjar att sjunga på den sista versen.

Elisabet. sa...

SoF: Jo, det var verkligen mysigt .., ååå, jag tyckte så mycket om den lägenheten, fast den var så skruttig!

Kattis: lyckans dig! jag köpte en ny, på Ikea, totalt iskallt ljus, men DÄR såg den så fin ut! Nu ser det ut som om vi ska ha obduktion i sängkammaren, så blått är ljuset.

Steel City Anna sa...

Håller med, det är svårt att hitta ljusslingor med milt varmt ljus, de flesta är isblå.

Anonym sa...

Steel City Anna: precis!