fredag 21 december 2012

"Vad har du gjort ...!"

Så här är det.

Ibland, men sannerligen inte ofta, händer det att man - kanske av en händelse -, råkar lyssna till ett radioprogram som man - i alla fall efteråt - vet att man aldrig någonsin kommer att glömma.

Just så var det igårkväll.

Alldeles blick-stilla låg jag under duntäcket och kunde knappt andas .., det var som att sitta i en liten eka som lite vingligt driver fram mot ett stup ..., så där så man anar vad som ska hända, men vet inte säkert.

Det var det här programmet jag lyssnade till.

Titeln är "Vad har du gjort ...".

Så fasansfullt.

Så oändligt vackert.

Så ömsint.

Bland kommentarerna om programmet läser jag bland annat följande:

"Detta var bland det starkaste och mest gripande jag lyssnat på någonsin. Jag blev mycket berörd och gripen över såväl innehållet som sättet det framfördes på. Tack ännu en gång!"

2 kommentarer:

OneLessKidney sa...

Appropå program: såg du Kvinnan i skogen som gick igår?

Om inte så tycker jag att du skall kolla på det, tror att det är ett program som du skulle tycka var intressant!

http://www.svtplay.se/video/920758/kvinnan-i-skogen

Monet sa...

Jag gjorde som du, lyssnade och önskar nästan efteråt att jag inte gjort det. För det var som du sa: ett sånt program glömmer man inte!!

Hela dagen har jag haft i mig hennes upplevelse och sorg. Så har vi haft många självmord i familjen också. Existentiella tankar!!