torsdag 27 december 2012

Och bilen var det minst viktiga ...

För många år sedan, fyra eller fem, skulle vi åka och handla.

Mina barns pappa, han brydde sig minsann om bilar .., tvättade och gjorde fin och höll efter den så där allmänt.

Helsingborgaren körde Toyota (när han inte körde tåg) och hade planer på att göra sig av med bilen.

Och pensionatsvärden ...., han är noll intresserad av bilar annat än som rena transportmedel ., ja, kan man forsla hem ved i baksätet så är det fantastiskt bra.

Och när vi, för fyra eller fem år sedan skulle åka till stan och handla, så såg inköpslistan ut så här.

Det säger kanske allt.

1 kommentar:

Turtlan sa...

En klok man. Jag hår lite svårt att förstå art man kan stå o putsa i timmar på en bil. Ok att den ska skötas så att den håller, motorn är ok o bilen är säker... men sen räcker det.

Hur man kan köpa värsta BMW:n för så där 600 000 kr kan jag absolut inte förstå. Speciellt inte om den får stå i garage hela vintern. Jo då,.nära bekant har en sådan.

Tur o lycka att M har en något sliten bilen som han är nöjd med och kör diverse saker i. Han borde ha en pick up har jag sagt.
Jag har en Toyota, tuffar på bra!

God hjul!