onsdag 13 februari 2013

Avdelning 2 ...


Orolig natt.
Ömsom hett och ömsom kallt och säkert tio gånger går jag upp och blaskar ansiktet med kallvatten.

När klockan är tre går jag ner i köket och tar mig en Magnecyl och en skiva hönökaka med kaviar.
Längtar efter varm choklad, men mjölken är sur.

Bihålorna spränger!
Ont i käken och i tänderna!
Huden är torr.

Lyssnar till nattradio .., en man från Alvesta gissar rätt i tävlingen - "ordet är regnbåge" - säger han som arbetar som nån slags tekniker.

Somnar om en liten stund.

Och nu ska jag ta mig kaffe och dela ut medicin till mig själv.

 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss finns nästan aldrig mjölk och om det finns är det stor risk för att den är sur. Så jag kör med torrmjölk i de flesta sammanhang!Från varm choklad till risgrynsgrötskokning. Hoppas du piggnar på dig. Den västkustska förkylningen är svår. Jag fick den och delade den sen med min man som blev ordentligt febrig.

Evas blogg sa...

Usch för influensa! Man kan inte göra så mycket annat än kurera sig och vila. Är pv bättre? Kryakram till er!