måndag 11 februari 2013

Vad man längtar efter ...

"Stockrosor på väg upp", stod det som bildtext.

På Facebook läser jag om underbara Åbergs Trädgård i Ystad och jag översköljs av längtan att en solig vårdag få ta bilen och köra söderut, först förbi Halmstad, därefter Laholm, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona .., Lund .., och i Malmö vika av rakt mot sydöst och så Ystad och Öja och där är Åbergs Trädgård med Lena och Kjell i sin halmhatt .., och jag ska ströva omkring och köpa småplantor och ta lunch i deras café och bara njuta.


Kjell utan halmhatt.

Åbergs Trädgård är som paradiset.

Om ni inte visste det.

Och ja, jag har frågat om jag får låna bilderna och det fick jag.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Oj, så många städer du har att välja på att köra till eller förbi ;-)

Elisabet. sa...

gunnar: ja, här är man välförsedd, må herrn tro ,-)

Och nu räknade jag ju bara upp dem längs vägen.

Monica sa...

Ja man längtar verkligen till våren, vilken kall och lång vinter, nu ikväll mötte jag många i skidoveraller, de ser man inte ofta här annat än i skidspåren, men nu har de givit upp hoppet kanske;-), ja baltikumkylan är på väg.