onsdag 13 februari 2013

Mitt eget bästa förra veckan ...


När tillvaron - åtminstone den yttre - mest är gråmulen och det känns som om vintern är evig, kan det vara aningen knepigt att hitta vardagens guldkorn.

Åååå, så jag fick tänka efter!

Men så kom jag ihåg!!

Jo, det bästa - eller det som fick mig att bli glad -, så där överraskningsglad .., det var när Lennart, kund i affären, visade att han kunde säga några fraser på ryska.

(Dragning får väl bli till helgen ... och jag ska leta fram nåt fint pris.Nu mot sjuksängen!)

7 kommentarer:

Lisette sa...

благодарить !!( Ett av de tre ord jag kan ) ;))) Vad det betyder?"tack" förstås, för ett bra inlägg!

Biggan sa...

"Spatsiba"- Elisaveta!!!
"Åtschin sharasså" att få höra ryska med "malinki,malinki" skånsk brytning!

Ruta Ett sa...

Bli frisk fort!! <3

Eva i Tyresö sa...

Ja din fina kontakt med kunderna är nog det bästa i veckan för kunderna också! Tänk så många glada det blir i Haverdal!
Bli frisk fort skriver Ruta Ett och jag håller med.

Tankevågor sa...

Hur går det för er? Är ni helt däckade eller? Krya-på-er-kram från mig.

Anonym sa...

Ja, nu har bloggmadamen drabbats av ett manligt förkylningsvirus.
Sådana ska man inte leka med.
Hon är i stort sett helt däckad, och inte blev det bättre av en halkolycka på gräsmattan igår, där hon slog i höger hand igen.
Har vi hört det förr???
Nu ligger hon, förhoppningsvis, nerbäddad, handen är inlindad med elastisk binda och tummen stöttad med en liten fin pinne.
Risk finns för begränsad bloggförmåga under dagen.Så kallad "bloggstinos".
Dr PV

Elisabet. sa...

Lisette, Biggan, Tankevågor och Eva: ja, det är eländigt här ,-)
Och vurpan igår förbättrade inte det hela Vi spjälkade med en liten träpinne och utan den fungerar det inte så värst bra. Får väl åka till akuten ikväll och kolla och kanske få ett bättre stöd? Brutet är det inte, kanske en rejäl stukning eller nåt? (Tummen, kan inte böja den in mot handen). Tredje gången jag dråsar i backen ,-)
Biggan: han är så härlig Lennart; tänk, att våga bjuda på sig själv på det viset! Nu var där inga andra kunder, men ändå.